Înmatriculările de autoturisme din România au crescut în mai, comparativ cu aprilie, dar sunt mult sub nivelul de anul trecut

Înmatriculările de autoturisme din România au păstrat o rată de scădere moderată în luna mai, în contextul blocajului impus de starea de urgență și de alertă. Procentul este comparabil cu cel de pe piețe mai mari din vestul Europei, precum Franța sau Germania. Deși cele mai relevante date vor fi cele din iunie (în România există o diferență de până la 90 de zile între momentul achiziției și cel al înmatriculării), statisticile privind înmatriculările din luna mai arată că impactul epidemiei de coronavirus nu a fost atât de mare precum în alte țări din Europa. După ce în luna aprilie erau înmatriculate 4.321 de autoturisme, respectiv o scădere de peste 50% față de luna corespunzătoare din 2019, în mai au fost raportate 7.155 de autoturisme înmatriculate, cu 45,01% mai puține decât anul trecut, cu o tendință de creștere de la o lună la alta. În consecință, scăderea pieței auto pe primele 5 luni a ajuns la 31,43%, cu un total de 39.455 de unități. Dacia, cel mai mare jucător de pe piață, a avut o scădere sub nivelul pieței, cu 2.139 de vehicule, față de 3.286 anul trecut, cu 34,91% mai puține. Celălalt constructor cu uzină în România, Ford, s-a situat la jumătate față de anul trecut, cu 436 autoturisme. Dacia, cu 37,67% scădere, are cel mai mare declin al vânzărilor, din punct de vedere al volumului (10.973 unități, față de 17.604 anul trecut).

Tags: ,

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *