Fiecare unitate de învăţământ are obligaţia de a introduce în
Regulamentul de Ordine Interioară (ROI) obiectivul „şcoală cu toleranţă
zero la violenţă”. În plus, pentru a veni în sprijinul cadrelor
didactice, în perioada următoare, Ministerul Educaţiei şi Cercetării va
realiza Ghiduri de bune practici pe cicluri de învăţământ, privind modul
de interacţiune şi de intervenţie în situaţiile de violenţă
psihologică-bullying.
Mai mult, implementarea planului anti-bullying, la nivelul fiecărei unităţi şcolare, presupune:
a) activităţi de informare şi conştientizare asupra fenomenului de bullying pentru personalul şcolii, copii şi părinţi;
b) măsuri de comunicare şi informare internă, la nivelul unităţii de
învăţământ, cu privire la procedurile de prevenire, identificare,
raportare şi intervenţie a situaţiilor de bullying în spaţiul şcolar;
c) proceduri de intervenţie în situaţiile de violenţă psihologică-bullying;
d) responsabilizarea cadrelor didactice în scopul intervenţiei imediate în cazurile de bullying semnalate sau identificate;
e) organizarea unor activităţi, precum concursuri, teatru forum ş.a.,
în scopul încurajării respectării valorilor şi misiunii declarate a
şcolii, participarea la identificarea, medierea sau raportarea
situaţiilor de bullying;
f) atragerea părinţilor în participarea la dezbateri şi sesiuni de informare cu privire la bullying;
g) activităţi de măsurare a impactului acţiunilor cuprinse în planul anti-bullying şi ale eficienţei grupului de acţiune.
h) orice alt tip de activitate care are scopul de a preveni bullyingul.