Renault anunță oficial suspendarea proiectului de creștere a capacității de producție la uzina Dacia

Renault a publicat vineri planul său de reducere a costurilor care prevede și reducerea efectivelor cu 15.000 de angajați în lume. Printre prevederi se numără și suspendarea proiectelor de creștere capacitară planificate în Maroc și România. Dacia avea un proiect de 100 milioane euro pentru creșterea cu 15% a capacității de producție, o parte din el s-a făcut, iar restul se suspendă. Proiectul ar fi terbuit să ducă la 406.000 de mașini pe an capacitate de producție, față de 350.000. Ar putea avea de suferit și producția de cutii de viteze din România, fiindcă Renault vorbește despre un studiu pentru ”raționalizarea activităților de fabricație a cutiilor de viteze în lume”.

Obiectivul planurilor anunțate de Renault în lume este de a reduce costurile fixe cu peste două miliarde de euro pe parcursul a 3 ani. Mai mult, Renault are nevoie de ajutorul statul francez, fiindcă altfel este în pericol să nu supraviețuiască. Statul francez, care deține 15% din Renault, a pus o serie de condiții legate de investițiile în străinătate. Grupul Renault are 180.000 de angajați în lume și va renunța la 8% dintre ei. Vor fi aproape 15.000, dintre care 4.600 în Franța.

Aceste planuri vor fi prezentate organismelor reprezentative ale angajaților în conformitate cu reglementările aplicabile.

Costul estimat al implementării acestui plan este de 1,2 miliarde euro.

Dificultățile cu care se confruntă Grupul, criza majoră prin care trece industria auto și urgența tranziției ecologice sunt imperative care determină compania să accelereze această transformare.

Acest proiect de plan va consolida capacitatea de adaptare a Grupului, prin concentrarea pe generarea de flux de numerar. Se bazează pe o abordare mai eficientă a activităților operaționale și pe gestionarea riguroasă a resurselor.

Ce spunea pe 25 mai șeful Dacia despre proiectul de la Mioveni

Rămâne suspendat proiectul de investiții anunțat acum mai bine de un an, proiect de 100 milioane euro, din care o parte s-a realizat. Punerea ”pe hold” a fost făcută înainte de criza Covid-19. Trebuie spus că viitorul investițiilor Renault în țară depinde de condițiile pe care statul francez le va pune pentru a salva compania. Cel mai radical scenariu este ca Renault să nu mai poată investi în unele uzine.

”Înainte de criză, în februarie, am anunțat că suspendăm o parte din investiție, fiindcă analizăm piața și de asta decidem dacă este sau nu cazul să investim. O parte dintre investiții s-au făcut, de exemplu linia de presaj de mare viteză, o parte sunt suspendate, fiindcă nu este timpul potrivit, dacă ținem cont de context și de diversele informații”, spune Dridi. Urmau investiții într-o nouă vopsitorie și o nouă linie de șasiuri, dar acelea au fost oprite.

Tags: , ,

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *